Jednolity Plik Kontrolny

Trwają prace dostosowujące system ERP SyKOF do wymogów generowania tzw. „Jednolitego Pliku Kontrolnego”. Plik ten już od 1 lipca 2016 będzie wymagany od dużych przedsiębiorstw o zatrudnieniu powyżej 250 osób lub przekraczających obrót 50 mln euro rocznie. W przypadku mniejszych przedsiębiorstw czas dostosowania do nowych przepisów został wydłużony do 30 czerwca 2018 r.

Czym jest Jednolity Plik Kontrolny?

Jednolity Plik Kontrolny będzie zawierał szczegółowe informacje dotyczące operacji ewidencjonowanych w księgach rachunkowych i podatkowych firmy. Obowiązkom raportowania będzie podlegał obszar ksiąg rachunkowych, wyciągów bankowych, gospodarki magazynowej, ewidencji zakupu i sprzedaży oraz faktur VAT, a w przypadku mniejszych przedsiębiorstw podatkowa księga przychodów i rozchodów i ewidencja przychodów. Forma składania raportu jest ściśle określona jako plik elektroniczny w formacie xml o ustalonej strukturze.

Jakie będą koszty wprowadzenia zmian?

Wprowadzenie Jednolitego Pliku Kontrolnego wymagać będzie zatem od przedsiębiorstwa zarówno dostosowania wewnętrznych procedur i sposobów ewidencjonowania poszczególnych operacji jak i zweryfikowania wykorzystywanego w firmie systemu informatycznego pod kątem możliwości sprostania nowym wymogom. Mimo zapewnień Ministerstwa Finansów o znikomym koszcie przystosowania się do nowych przepisów, zmiany oznaczają dla firm konieczność poniesienia dodatkowych kosztów. Przedsiębiorstwa funkcjonujące w oparciu o systemy i programy informatyczne bez zapewnionej opieki serwisowej i możliwości aktualizacji będą zmuszone do sporych wydatków.

Kto za to zapłaci?

Klienci firmy SYKOM dzięki zapewnionej opiece serwisowej systemu nie muszą martwić się o temat dostosowania systemu do nowych wymogów. Zintegrowany system ERP SyKOF pozwala na gromadzenie potrzebnych informacji we wszystkich wymaganych obszarach i generowanie plików o odpowiednim formacie i strukturze. System jest stale rozbudowywany i dostosowywany do kolejnych zmian przepisów, dzięki czemu nie zachodzi obawa o jego niedostosowanie do obowiązującego prawa ani o nagłą konieczność pokrycia niespodziewanych wydatków w obszarze informatyzacji przedsiębiorstwa.

Najnowsze wpisy

Czy Twoja firma jest gotowa na KSeF i cyfryzację kadr? Sprawdź z SyKOF!

Już wkrótce każdy przedsiębiorca będzie musiał korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). SyKOF ERP od początku obsługuje integrację z KSeF 1.0. Obecnie Ministerstwo Finansów przygotowuje się do uruchomienia systemu KSeF 2.0 – a my jesteśmy na bieżąco z każdą zmianą, by zapewnić użytkownikom pełną obsługę nowego standardu e-faktur. Sprawdź szczegóły!

Czytaj więcej »

Zobacz, jak uprościć obsługę kadr, płac i ewidencji czasu pracy.

Umów się na prezentację

Napisz do nas wiadomość lub tylko zostaw swoje dane, a my skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Sprawdź demo SyKOF HR.

Wypełnij formularz i przekonaj się na własne oczy jak wiele potrafi SyKOF HR